סמוטריץ' לבנט: "החיבוק והאיתרוג מהשמאל מסנוור אותך – אל תמנע ממשלת ימין"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' לבנט: "החיבוק והאיתרוג מהשמאל מסנוור אותך – אל תמנע ממשלת ימין"

    יו"ר הציונות הדתית בקריאה אחרונה לבנט לקראת ההמלצות לנשיא: "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל, ששנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לאבסורדים"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    21:37
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on "יש עוד הרבה משימות קדימה": הרמטכ"ל ביקר ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'נשא הערב הצהרה לציבור, לקראת פתיחת יום ההמלצות בבית הנשיא. סמוטריץ' הבהיר לבנט כי המלצה על עצמו תזרז הקמת ממשל שמאל ערבים.

    סמוטריץ' התייחס ללחץ הכבד עליו מתד גורמים בימין לתמוך בממשלה שנתמכת מבחוץ ע"י רע"ם, "התעוררתי הבוקר לכותרות בעיתונים שמאשימות אותי בטרפוד הקמת ממשלת הימין. ממשלת ימין לא תקום באמצעות מנסור עבאס ורעם. לא במשמרת שלי" הבהיר סמוטריץ'.

    סמוטריץ' הסביר את התנגדותו ואמר, "זו לא תהיה ממשלת ימין והנזקים ארוכי הטווח שהלגיטימציה הזו לתומכי טרור כשותפים לגיטימיים תגרום יהיו עצומים. תורידו את זה מסדר היום".

    יו"ר הציונות הדתית התייחס להמלצות מחר ואמר, "אני כידוע תומך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. בנתניהו בחרו באופן ישיר 30 מנדטים, שהם כמעט פי שניים מהמפלגה הבאה אחריו בשמאל ופי ארבעה וחמשה משאר המפלגות בימין".

    עוד הוסיף, "בכל הגוש שהודיע על תמיכה בו, נתניהו נהנה מתמיכה דמוקרטית בשיעור שאין אף אחד במערכת הפוליטית שמתקרב אליה. מסע הרדיפה המשפטי נגדו פסול וגלי השנאה מהשמאל הקיצוני חצו גבולות. כפי שהבטחתי, אעשה ככל שביכולתי כדי שתוקם ממשלת ימין בראשותו".

    ח"כ סמוטריץ' פנה לשותפו לשעבר ואמר, "אני פונה מכאן לחברי נפתלי בנט: כל המלצה אחרת שלך לנשיא שהיא לא בנימין נתניהו – תקרב אותנו להקמת ממשלת שמאל" הבהיר.

    עוד הוסיף, "משמעות ההמלצה על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת- צעד גדול ודרמטי לממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, איבתיסאם מראנה ומנור עבס – גם אם יקראו לה בשמות מכובסים כמו ממשלת שינוי. ממשלת ריפוי. זו ממשלת שמאל. מסוכנת לכל מה שאנחנו מאמינים בו".

    סמוטריץ תקף את בנט, "נפתלי אני חושש שהחיבוק והאיתרוג של השמאל מסנוור אותך- ואני כאן כדי לומר לך בקול ברור: אל תמנע מחר הקמת ממשלת ימין".

    סמוטריץ פנה ישירות לבנט ואמר, "מחר יגיע רגע המבחן. כשתיכנס בשערי בית הנשיא תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות, יהיה ברור שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב כזה גם שאר החברים בימין יעשו מאמץ ויכנסו".

    סמוטריץ הזהיר, "אם תמליץ על עצמך תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל".

    סמוטריץ טען כי מועמדות עם 7 מנדטים היא אנטי דמוקרטית, "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל, ששנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לאבסורדים. בהמלצה על עצמך תקטין את גוש הימין, תפגע בסיכוייו של נתניהו לקבל את המנדט מהנשיא, וכל זאת על מנת לנסות ולהקים ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית".

    סמוטריץ שב וקרא לבנט, "אני קורא לך נפתלי להוכיח מחר שאתה צדקת ואני טעיתי. שלא היה בסיס לטענות שלי שבכוונתך לחבור לשמאל כדי להדיח את נתניהו. שהכל היה קמפיין בחירות מתוחכם שלך".

    יו"ר הציונות הדתית פנה ליו"ר ימינה ותקווה חדשה ואמר, "יכולתי לקבל כל תפקיד שרציתי אם רק הייתי מאפשר את הימנעותו של עבאס. לכאורה הפכתי ל"לשון מאזניים" – עוד ביטוי מכובס ולא דמוקרטי שנועד לאפשר לראש מפלגה עם שישה או שבעה מנדטים להיות ראש ממשלה".

    עוד הוסיף, "יכולתי לטהר את השרץ. אבל הערכים קודמים לשאיפות האישיות. האמת קודמת לאמביציות ולחלומות. ראש ממשלה עם שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי ולא נאפשר פגיעה קשה כזו בדמוקרטיה".

    סמוטריץ' קרא בסיום דבריו לבנט וסער לשלב ידייםיחד להקמת ממשלת ימין שתביא הישגים לעם ישראל, "אל תאבדו את כל זה בגלל חשש מיומיים שיימינג של אמנון אברמוביץ וחבורתו".

    "שימו את טובת המדינה לפני הכל ובואו נשלב ידיים לממשלת ימין אמיתית. זה הרבה יותר חשוב והרבה יותר גורלי מכל הבטחת בחירות כזו או אחרת" סיים סמוטריץ' את נאומו.



    0 תגובות